fbpx

Kia EV6 predefinovala hranice elektrickej mobility svojím inšpiratívnym dizajnom, povznášajúcim výkonom a inovatívnym priestorom

  • EV6 je symbolom novej značky Kia a prvým elektrickým vozidlom (BEV) postaveným na novej špecializovanej platforme elektrických vozidiel

  • Výber viacerých pohonných jednotiek s nulovými emisiami; dojazd viac ako 510 kilometrov na jedno nabitie

  • Rýchle nabíjanie pri napätí 800 V z 10 na 80% už za 18 minút; nabitie na dojazd 100 km za menej ako 4,5 minúty

  • Model EV6 GT zrýchli z nuly na 100 km/h za 3,5 sekundy a dosiahne najvyššiu rýchlosť 260 km/h

  • Nová architektúra elektrických vozidiel prináša priestranný interiér a najmodernejšie technologické funkcie, ktoré prinášajú intuitívnu používateľskú skúsenosť

  • Súčasťou súpravy pokročilých asistenčných systémov je asistenčný systém pre jazdu po diaľnici HDA 2 a diaľkový inteligentný parkovací asistent

Nová Kia EV6 GT-Line

30.03.2021

Nová Kia EV6 prináša na trh s crossovermi SUV dlhý dojazd, výkon bez emisií, veľmi rýchle nabíjanie pri napätí 800 V a osobitý štýl. Model EV6 je prvým vozidlom spoločnosti Kia, ktoré je postavené na báze jej novej špecializovanej platformy pre plne elektrické vozidlá (BEV= battery electric vehicle).

Tento priekopnícky crossover je prvým špecializovaným vozidlom BEV na trhu, ktoré značka Kia koncipovala podľa svojej novej filozofie dizajnu v znení „Zjednotenie protikladov“. Prináša dizajn elektrického vozidla zameraný na budúcnosť, ktorý charakterizujú technologické detaily. Poháňa ho výlučne elektrická energia a ponúka na výber niekoľko pohonných jednotiek s nulovými emisiami a dlhým dojazdom. Schopnosť nabíjania pri napätí 800 V zaisťuje, že model EV6 sa dokáže nabiť z 10 na 80 percent kapacity akumulátora už za 18 minút. Verzia GT, ktorá je skonštruovaná tak, aby svojím povznášajúcim výkonom inšpirovala zákazníkov, dokáže zrýchliť z nuly na 100 km/h za 3,5 sekundy a dosiahne najvyššiu rýchlosť 260 km/h.

Model EV6 je prvým špecializovaným elektrickým vozidlom, ktoré spoločnosť Kia vyrobila na úplne novej elektrickej modulárnej platformy E-GMP. Predstavuje prvú fázu jej prechodu do novej éry elektrifikácie pod novým sloganom značky „Pohyb, ktorý inšpiruje“. Znamená tiež začiatok jej strednodobej až dlhodobej stratégie pre plne elektrické vozidlá (BEV), plug-in hybridné vozidlá (PHEV) a hybridné elektrické vozidlá (HEV), ktoré majú do roku 2030 tvoriť 40 percent všetkých predaných vozidiel Kia, pričom cieľom spoločnosti je predať ročne 1,6 milióna kusov týchto ekologických vozidiel. V rámci tohto zámeru chce Kia do roku 2030 zvýšiť predaj vozidiel BEV na 880-tisíc kusov a stať sa najlepším predajcom na svete. Model EV6 je prvým z 11 novým modelov BEV, ktoré chce značka uviesť na trh do roku 2026 – sedem z nich bude postavených na platforme E-GMP a štyri elektrické deriváty budú založené na existujúcich modeloch.

„Model EV6 je stelesnením novej značky Kia. Je zrodený na to, aby inšpiroval každú vašu cestu – prostredníctvom odvážneho dizajnu, inovatívnych technológií a povznášajúceho elektrického výkonu,“ hovorí Ho Sung Song, prezident a generálny riaditeľ spoločnosti Kia. „Model EV6 zároveň predstavuje začiatok dlhodobého záväzku spoločnosti Kia v oblasti udržateľnej mobility, ktorý urýchľuje prechod nielen k čistej doprave, ale aj k čistým produktom, materiálom a výrobe.“

Model EV6 sa bude vyrábať v Južnej Kórei a na vybraných svetových trhoch sa začne predávať v druhom polroku 2021. Na niektorých trhoch bude od 30. marca možné objednať vozidlo vopred.

Videozáznam svetovej premiéry modelu EV6 si môžete pozrieť na Kia Global YouTube channel.

Nové smerovanie dizajnu značky Kia

Nový dizajnový jazyk vytvára rovnováhu medzi kontrastnými silami

Model EV6 je navrhnutý podľa novej filozofie dizajnu značky v znení „Zjednotenie protikladov“, ktorá čerpá inšpiráciu z kontrastov vyskytujúcich sa v prírode i v ľuďoch. Ústredným bodom tejto filozofie je nová vizuálna identita, ktorá evokuje pozitívne sily a prirodzenú energiu s kontrastnými kombináciami.

Karim Habib, hlavný viceprezident a riaditeľ Globálneho centra dizajnu spoločnosti Kia, vysvetľuje: „Model EV6 ako prvé špecializované elektrické vozidlo Kia je ukážkou elektrifikovaného výkonu a progresívneho dizajnu zameraného na človeka. Pevne veríme, že EV6 je pôsobivý a dôležitý model pre novú éru elektromobilov. Chceli sme v ňom vytvoriť osobitý a pôsobivý dizajn prostredníctvom kombinácie dômyselných technologických prvkov a súčasne poskytnúť jedinečný EV zámer definujúci našu budúcnosť.“

Verzia GT modelu EV6 bola vytvorená s cieľom priniesť do triedy crossoverov niečo iné. Ponúka osobitý a pôsobivý exteriér s najmodernejšími prvkami, ako aj bezkonkurenčný výkon elektrického vozidla Kia.

Typická „tigria tvár“ značky Kia v prednej časti vozidla dostala nové stvárnenie pre digitálnu éru. Svetlá na denné svietenie, ktoré tvoria súčasť tejto „digitálnej tigrej tváre“, majú elegantný a moderný vzhľad a obsahujú „sekvenčný“ dynamický svetelný vzor. Spodný prívod vzduchu pod ním vizuálne rozširuje prednú časť vozidla a zvýrazňuje tak jeho technologický vzhľad.

Bočný profil vozidla sa vyznačuje siluetou inšpirovanou crossoverom, ktorá je moderná, elegantná a aerodynamická. Bočná línia karosérie prechádza pozdĺž spodnej časti dverí a zakrivuje sa nahor smerom k podbehom zadných kolies, čím vizuálne predlžuje profil vozidla. Zadná časť je sčasti navrhnutá tak, aby zaisťovala maximálny aerodynamický výkon. Vyznačuje sa skleneným zadným stĺpikom s integrovanou lesklou čiernou výplňou, ktorý vytvára dojem vizuálneho rozšírenia okenného skla. Nad ním sa vyníma výrazný strešný spojler, ktorý vedie vzduch nadol smerom k vyvýšenému spodnému spojleru. Ten sa týči na vrchole unikátnych zadných združených svetiel vozidla.

Inšpiratívny priestor

Všestranný a priestranný interiér vďaka plochému akumulátoru pod podlahou

Dizajnu interiéru ako charakteristickému produktu éry elektrických vozidiel výrazne prospelo využitie špecializovanej platformy E-GMP od spoločnosti Kia. Napriek kompaktným vonkajším rozmerom má model EV6 rázvor kolies 2 900 mm, ktorý vytvára v kabíne priestor podobný mnohým SUV strednej triedy.

Jochen Paesen, viceprezident spoločnosti pre dizajn interiéru, sa vyjadril: „Ľudí najprv zaujme exteriér vozidla, no nakoniec sa zaľúbia do jeho interiéru – kde trávia najviac času. Takže najdôležitejšie pre nás bolo navrhnúť pre tento model inšpiratívny vnútorný priestor. Veríme, že Kia EV6 dokáže inšpirovať zákazníkov a podnietiť ich tvorivosť.“

Jedným z najvýraznejších prvkov nového interiéru je špičková integrovaná zakrivená obrazovka informačno-zábavného systému. Jednoduchý tvar širokej obrazovky a palubnej dosky dodávajú interiéru pocit otvorenosti.

Relaxačné sedadlá sú štíhle, ľahké a moderné a zároveň potiahnuté modernou, vizuálne zaujímavou tkaninou. Materiál je vyrobený z recyklovaných plastov a kvantitou zodpovedá 111 plastovým fľašiam na vodu.

Model EV6 ponúka inteligentné a flexibilné usporiadanie interiéru a množstvo úložných priestorov v kabíne, vrátane 520 litrov (VDA) batožinového priestoru, keď sú sedadlá v druhom rade vo vzpriamenej polohe. Ak sa tieto sedadlá sklopia, úložná kapacita sa zvýši približne na 1 300 litrov. Vozidlo má okrem toho aj predný batožinový priestor, ktorý poskytuje ďalších 52 litrov úložného priestoru pre modely s pohonom dvoch kolies (2WD) a 20 litrov pre modely s pohonom všetkých kolies (AWD).

Elektrický výkon

Dlhý dojazd, pohon všetkých kolies a nulové emisie

Model EV6 ponúka záujemcom o kúpu možnosť výberu z viacerých plne elektrických konfigurácií pohonných jednotiek s nulovými emisiami, vrátane vysokonapäťového akumulátora pre dlhý dojazd (77,4 kWh) a štandardný dojazd (58,0 kWh). Model EV6 GT-line je v ponuke s oboma typmi akumulátora, teda pre dlhý aj štandardný dojazd, zatiaľ čo verzia EV6 GT je vybavená iba akumulátorom pre dlhý dojazd. Je prvým elektrickým vozidlom značky Kia, ktoré bude v ponuke s možnosťou pohonu dvoch kolies (2WD) alebo všetkých kolies (AWD) – pričom pohon AWD ponúka rozšírené schopnosti dynamiky aj v tých najnáročnejších podmienkach.

Model EV6 s pohonom 2WD s kapacitou 77,4 kWh dokáže prejsť viac ako 510 kilometrov na jedno nabitie v kombinovanom cykle WLTP. Model EV6 s maximálnym krútiacim momentom 605 Nm, ktorý je dostupný vo verzii s pohonom AWD, zrýchli z nuly na 100 km/h už za 5,2 sekundy. Akumulátor s kapacitou 77,4 kWh je kombinovaný s elektromotorom s výkonom 168 kW (229 k), ktorý poháňa zadné kolesá; v prípade modelov s pohonom AWD sú to dva elektromotory spolu s výkonom 239 kW (325 k), ktoré poháňajú predné a zadné kolesá.

Model EV6 s akumulátorom s kapacitou 58,0 kWh zrýchli z nuly na 100 km/h za 6,2 sekundy a dodá 605 Nm maximálneho krútiaceho momentu, ktorý je dostupný vo verzii s pohonom AWD. Akumulátor s kapacitou 58,0 kWh je kombinovaný s elektromotorom s výkonom 125 kW, ktorý poháňa zadné kolesá; v prípade modelov s pohonom AWD sú to dva elektromotory s výkonom 173 kW (235 k), ktoré poháňajú predné a zadné kolesá.

„Verzia GT modelu EV6 preukazuje naše technologické prvenstvo prostredníctvom spojenia vynikajúceho vysokorýchlostného nabíjania a zrýchlenia, ktoré pripomína superšportový automobil. Vďaka našej špecializovanej platforme elektrických vozidiel nie je nutné robiť kompromisy medzi inšpiratívnym priestorom a výkonom,“ uviedol Albert Biermann, prezident a riaditeľ divízie výskumu a vývoja skupiny Hyundai Motor Group.

Veľmi rýchle nabíjanie pri napätí 800V

Nabitie na 80 percent už za 18 minút a nová funkcia zaťaženia vozidla (V2L)

Model EV6 ponúka možnosť nabíjania pri napätí 800 V a 400 V, ktoré nevyžaduje žiadne ďalšie komponenty ani adaptéry. Vozidlo je schopné nabiť sa z 10 na 80 percent kapacity už za 18 minút pri použití vysokorýchlostného nabíjania. Doplniť dojazd na 100 km dokáže za menej ako 4,5 minúty pri spojení s pohonom 2WD a akumulátorom s kapacitou 77,4 kWh.

Nabíjací systém vozidla je flexibilnejší než v predchádzajúcich generáciách vozidiel BEV vďaka integrovanej riadiacej jednotke nabíjania (ICCU). Jednotka ICCU umožňuje novú funkciu zaťaženia vozidla (V2L), ktorá je schopná vybíjať energiu z akumulátora vozidla. Funkcia V2L dokáže dodať až 3,6 kW energie a je schopná súbežne napájať napríklad televízor s uhlopriečkou 55 palcov a klimatizáciu viac ako 24 hodín. Systém dokáže v prípade potreby nabiť aj ďalšie elektrické vozidlo.

Ak v akumulátore zostane viac ako 35 % energie, Kia EV6 dokáže ťahať predmety s hmotnosťou až 1 600 kg. Vďaka funkcii V2L si môžu majitelia tohto modelu vziať so sebou všetko, čo potrebujú, a vyraziť s priateľmi a rodinou za dobrodružstvom – a to všetko pri nulových emisiách.

Rekuperácia energie

Maximálne predĺženie dojazdu a zvýšenie účinnosti

Model EV6 je vybavený technológiami na rekuperáciu energie, ktoré zaisťujú maximálne predĺženie dojazdu. Patrí sem energeticky účinné tepelné čerpadlo najnovšej generácie spoločnosti Kia, ktoré odvádza odpadové teplo z chladiacej sústavy vozidla. Tým sa zabezpečí, že aj pri teplote mínus sedem stupňov Celzia dokáže vozidlo dosiahnuť 80 % dojazdu, ktorý by bol inak možný pri teplote 25 stupňov Celzia.

Vozidlo tiež disponuje najnovšou generáciou systému inteligentného rekuperačného brzdenia od spoločnosti Kia. Ovláda sa pomocou radiacich páčok za volantom, aby mohol vodič rýchlo a ľahko spomaliť vozidlo a rekuperovať kinetickú energiu, keď potrebuje maximálne predĺžiť dojazd a zvýšiť účinnosť. Vodiči si môžu v závislosti od požadovanej úrovne rekuperácie energie vybrať zo šiestich úrovní rekuperačného brzdenia: žiadna, 1 až 3, „i-PEDAL“ alebo automatický režim. V jazdnom režime „i-PEDAL“ môže vozidlo zozbierať maximálne množstvo energie z bŕzd a vodič môže vozidlo jemne zastaviť bez toho, aby musel zošliapnuť brzdový pedál.

Technológie

Nové možnosti pripojenia a informačno-zábavné funkcie pre dobu elektromobilov

V modeli EV6 sa predstavuje súprava technológií, ktoré zvyšujú bezpečnosť a rozširujú možnosti pripojenia a informačno-zábavných funkcií. Sú navrhnuté tak, aby uľahčovali cestovanie, zbavovali ho stresu a zvyšovali jeho bezpečnosť.

Špičkový informačno-zábavný systém obsahuje dve 12-palcové obrazovky. Zakrivené displeje použité v modeli EV6 majú tenkovrstvové panely, ktoré využívajú novú štruktúru a pokročilú technológiu na zníženie dopadu svetla. Združený prístrojový panel a informačno-zábavný systém sú spojené, ako keby boli obalené okolo jedného tela zosilneným sklom. Toto usporiadanie sa tiahne od volantu až do stredu vozidla a zobrazuje digitálny združený prístrojový panel pred vodičom a informačno-zábavný systém nad stredovou konzolou.

Model EV6 je vybavený aj head-up displejom s rozšírenou realitou (AR), ktorý premieta informácie o jazde na čelné sklo v zornom poli vodiča. Systém zobrazuje upozornenia pokročilého asistenčného systému, údaje o rýchlosti vozidla a podrobné navigačné pokyny.

K dispozícii je aj výkonný audiosystém s priestorovým zvukom Meridian® so sústavou 14 reproduktorov, ktorý poskytuje vskutku pohlcujúci zážitok z počúvania a v elektrickom vozidle Kia sa objavuje vôbec po prvý raz. Audiosystém navrhli odborníci zo spoločnosti Meridian, priekopníka v oblasti zvukových technológií a obsahuje viacero technológií digitálneho spracovania zvuku (DSP) z vlastnej vývojovej dielne tejto britskej značky. Do modelu EV6 je integrovaná základná filozofia zvuku spoločnosti Meridian a umožňuje zákazníkom vychutnať si prirodzený, realistický a autentický zvuk na cestách.

Sústava reproduktorov ponúka novú funkciu aktívneho zvukového dizajnu ASD od spoločnosti Kia, ktorá poskytuje vodičom zvukovú spätnú väzbu o rýchlosti, ktorou sa pohybuje vozidlo, a ovláda sa prostredníctvom používateľského rozhrania.

Bezpečnosť a pohodlie

Pokročilé asistenčné systémy s diaľkovým inteligentným parkovacím asistentom

Model EV6 poskytuje prvotriednu úroveň bezpečnosti a pohodlia vďaka rozšírenej ponuke pokročilých asistenčných systémov (ADAS). Na cestách pomáhajú znižovať množstvo prirodzených nebezpečenstiev a zdrojov napätia, ktoré so sebou prináša riadenie vozidla, a pri každej jazde chránia cestujúcich rovnako ako ostatných účastníkov cestnej premávky.

Systém bezpečného vystupovania z vozidla (SEA) pomáha cestujúcim pri vystupovaní z vozidla EV6 vyhnúť sa zrážke s iným vozidlom prichádzajúcim zozadu. Keď cestujúci otvorí dvere, aby po zastavení vozidla vystúpil, systém ho upozorní, ak zaznamená, že sa zozadu blíži iné vozidlo. Systém SEA tiež zabezpečuje, aby zadné dvere zostali zatvorené, pomocou elektronickej detskej poistky.

Asistent sledovania jazdného pruhu (LFA) pomáha udržiavať vozidlo v strede jazdného pruhu. Počas jazdy je možné funkciu LFA zapnúť a vypnúť stlačením tlačidla.

Asistenčný systém pre jazdu po diaľnici HDA 2 pomáha udržiavať nastavenú vzdialenosť a rýchlosť od vozidla vpredu pri jazde po diaľnici a zároveň udržiava vozidlo uprostred jazdného pruhu, a to aj pri prejazde zákrutami. V prípade, že susedné vozidlo ide v príliš tesnej blízkosti, systém HDA 2 upraví dráhu vozidla EV6 tak, aby zabránil možnému riziku zrážky. Pokiaľ má vodič ruky na volante a vozidlo ide rýchlosťou nad určitou hranicou, použitím smerových svetiel sa vozidlo presunie do príslušného jazdného pruhu.

Diaľkový inteligentný parkovací asistent (RSPA) pomáha na diaľku zaparkovať vozidlo alebo vyjsť z parkovacieho miesta, pričom vodič sa nenachádza vo vozidle EV6 a obsluhuje ho zvonka.

Galéria


*Všetky technické informácie uvedené v tejto tlačovej správe sú správne v čase jej písania (30. marca 2021) a vychádzajú z predpokladaných údajov, ktoré budú homologizované. Konečné potvrdenie čakájú na homologizáciu.

*Použitie funkcií modelu EV6 sa môže líšiť v závislosti od krajiny/regiónu.

Zdroj:KIA