fbpx

Kia je prvá automobilová značka, ktorá na Slovensku  spustila Online predaj vozidiel

  • Kia je lídrom v inováciách, vôbec ako prvá automobilová značka ponúka svojím zákazníkom Online predaj vozidiel.

  • Online predaj sa uskutočňuje cez novú e-commerce platformu, ktorú vyvinul koncernový dodávateľ HAEE.

  • Aktuálne je v ponuke Online predaja 8 najpopulárnejších modelov Kia a je zapojených 27 predajcov Kia.

Kia Online predaj

07.05.2021

Spoločnosť Kia začala pripravovať pôdu pre Online predaj vozidiel vývojom e-commerce platformy, ktorej vývoj zastrešoval koncernový dodávateľ HAEE (Hyundai Autoever Europe).

Slovensko patrí vôbec medzi prvé krajiny v rámci Európy, ktoré na novej platforme postavili svoj Online predaj. Aktuálne je Slovensko zároveň jediným trhom, na ktorom je spustený reálny Online predaj zákazníkom, nakoľko Kia v ostatných krajinách, kde pripravuje Online predaj umožňuje svojim zákazníkom zatiaľ len rezerváciu vozidla.

Značka Kia oficiálne spustila  na Slovensku online predaj 10. februára 2021.  Do projektu online predaja je zapojených 27 dealerov z celkových 33 autorizovaných predajcov Kia v Slovenskej republike a už teraz je možné cez online portál objednať 8 najpopulárnejších modelov Kia, konkrétne modely Picanto, Rio, Stonic, Sportage a všetky 4 karosárske verzie rodiny Ceed. V budúcnosti sa počíta s online ponukou celého modelového portfólia.

Proces objednania vozidla prebieha veľmi intuitívne a všetko sa dá zvládnuť za niekoľko minút. Celý proces sa odohráva kompletne v online prostredí. Sekciu Online predaj nájde zákazník na korporátnej webovej stránke www.kia.com/sk. Systém v prvom kroku vyzve zákazníka, aby uviedol PSČ mesta alebo obce, v ktorom sa nachádza a zároveň zvolil model, o ktorý má záujem. Portál mu ponúkne prehľad dostupných vozidiel preferovaného modelu v blízkom okolí miesta, kde sa nachádza. Pokiaľ z nejakého dôvodu výber vozidiel nespĺňa predstavy zákazníka, môže si vo filtri na ľavej stane webovej stránky nastaviť také vlastnosti, ktoré maximálne vyhovujú jeho potrebám (filter cena, výbava, motor, prevodovka, PHM).

Štandardne portál Online predaja poskytuje viac informácií o vozidlách zoradených podľa ceny a vzdialenosti k zvolenému PSČ, v prípade, že si zákazník vyberie konkrétne vozidlo, ktoré ho zaujalo, klikne na viac detailov a dozvie sa komplexné informácie o vybranom vozidle ako je presná cena, stupeň a popis výbavy, kontaktné údaje o predajcovi, u ktorého sa vozidlo nachádza a ďalšie doplňujúce informácie, ktoré sú pre neho užitočné.

Následne potom ako sa zákazník rozhodne pre konkrétne vozidlo má 2 možnosti. Vie si vybraté vozidlo uložiť. Toto má zmysel využiť, ak chce porovnať viacero ponúk v rámci Online predaj portálu alebo potrebuje viac času na premyslenie nákupu a v budúcnosti pri návšteve portálu sa nepotrebuje preklikávať opäť celou ponukou.

Alebo, druhou možnosťou je, si dané vozidlo objednať. Zákazník klikne na tlačidlo „objednať s povinnosťou platby“ a je potrebná jeho registrácia do Kia účtu, kde zadá e-mailovú adresu, prístupové heslo a kontaktné údaje, ktoré sú nutné pre vytvorenie záväznej objednávky. Osobné údaje zákazníka sú v jeho Kia účte chránené heslom a vždy po prihlásení k dispozícii bez nutnosti opätovného vypĺňania.

Po objednaní vozidla je zákazník informovaný prostredníctvom notifikačných e-mailov a priamo komunikuje s predajcom Kia. Súvisiace a nevyhnutné dokumenty k uzavretiu kontraktu sú zdieľané s kupujúcim elektronicky. Okrem prebratia vozidla sa celý proces odohráva v online prostredí, bez potreby osobného kontaktu kupujúceho a predajcu Kia.

„Platforma Online predaja je novým predajným kanálom, ktorý ponúka pohodlné a rýchle riešenie pre generáciu spotrebiteľov, ktorí uprednostňujú nákup cez Internet. Očakávame, že táto forma predaja osloví svoju vlastnú cieľovú skupinu a spolu so štandardným offline predajom budú obe formy plnohodnotné. Jedno a to isté auto si môže kúpiť zákazník offline alebo online, nebudeme vyčleňovať autá len pre jednu alebo druhú formu predaja. Veríme, že sa budú ideálne dopĺňať podľa konkrétnych potrieb a preferencii toho, ktorého záujemcu o kúpu vozidla Kia“, uviedol generálny riaditeľ KMSS, Marián Hoffer. „Som nesmierne hrdý, že sa nám ako prvej značke podarilo spustiť online predaj vozidiel na Slovensku a priblížiť sa spotrebiteľom. Kia opäť deklaruje a podčiarkuje svoju neutíchajúcu túžbu po inováciách a dôležitosť zákazníka v jej projektoch. Napriek tomu, že online predaj patril medzi pripravované projekty budúcnosti, pandémia COVID urýchlila proces jeho implementácie a stal sa kľúčovou aktivitou roku 2021. My v Kia veríme, že online forma predaja je budúcnosť aj v automobilovom segmente a súčasná konštelácia vytvára priestor testovať pripravenosť slovenských zákazníkov na túto formu predaja a zároveň nám dáva priestor začať sa učiť a zdokonaľovať online formu do podoby, ktorú bude zákazník v budúcnosti vyhľadávať, oceňovať a v konečnom dôsledku preferovať,“ dodal Marián Hoffer na záver.


Zdroj:KIA