fbpx

BLOG

AKO "ZACHRÁNIŤ" AKUMULÁTOR?

Prečo to v zime neštartuje?

Blog ako zachrániť baterku

Zima vie potrápiť nie len nás ale i batériu vo vozidle. Čím nižšia teplota ovzdušia, tým vyššia obava či naštartujeme automobil.

Prečo je to tak a ako zvýšiť pravdepodobnosť "hladkého štartu?"

V dôsledku nízkej vonkajšej teploty dochádza k strate energie v akumulátore. Pri vonkajšej teplote -20 °C stráca akumulátor cca 50 % svojej kapacity. Nehovoriac o skutočnosti, že motor pri takejto nízkej teplote má omnoho väčšie nároky na energiu, (stuhnutý olej). Tvrdenie výrobcov, že moderné batérie sú bezúdržbové, neznamená, že batéria si nevyžaduje žiadnu starostlivosť. Bezúdržbové znamená v podstate len , že už do batérie nemusíte dopĺňať destilovanú vodu.

Ak chceme mať počas zimného obdobia skutočne kľudný spánok treba si pred zimou uvedomiť viacero skutočností a dodržať určité zásady, ktoré nám umožnia predchádzať nepríjemným prekvapeniam. Hneď pred zimou je dôležitá návšteva servisu, kde si treba dať skontrolovať stav dobíjania, kontaktov akumulátora a stav elektroinštalácie. Takúto kontrolu poskytujú i naše servisné strediská v Žiline a Dolnom Kubíne, kde vám skontrolujeme batériu v sume 5€ s DPH.

Ak je vozidlo denne v prevádzke a parkuje v garáži, máme s ranným štartom o problém menej. Avšak, ak vozidlo parkuje vonku a stojí v celodenných mrazoch napr. v práci, môže nastať rovnaký problém s ranným štartom i pri odchode z práce. Našťastie, žijeme v oblasti, kde celodenné mrazy s teplotou -20°C sú skôr raritou ako pravidlom.

Spoľahlivosť batérie závisí na viacerých dôležitých aspektoch:

  • 1
    Starostlivosť

Spoľahlivosť zvyšuje správna starostlivosť o dobíjaciu sústavu a kontakty akumulátora.

  • 2
    Parkovanie vonku alebo v garáži

Nízke teploty znižujú kapacitu akumulátora.

  • 3
    Štart a dĺžka trasy

Častá frekvencia štartov a krátke trasy, veľmi vyčerpávajú akumulátor, ktorý sa nestihne dobiť. Ak je to možné, treba zvoliť dlhšiu trasu.

  • 4
    Záťaž počas jazdy

Používanie doplnkových výbav, nezávislé kúrenie, vyhrievanie sedadiel, volantu, čelného a zadného skla, zrkadiel, povinné svietenie, rádio, prípadne výkonná audiosústava atď. V takomto prípade nezvládne alternátor kvalitne dobiť akumulátor.

  • 5
    Odstávka vozidla

Netreba zabúdať ani na samovybíjanie, keď auto stojí týždeň a viac.

Čo urobiť ak auto v zime dlhšie nepoužívame?

Buď akumulátor pripojíme na udržiavacie napätie, alebo akumulátor pravidelne nabíjame. Ak v zimnom období nejazdíme, použijeme inteligentnú nabíjačku s udržiavacím napätím, alebo akumulátor vymontujeme z vozidla. Akumulátor skladujeme v suchom a chladnejšom mieste pri teplote 14 až 18°C, pri týchto teplotách sa spomaľuje samovybíjanie. Optimálny spôsob uskladnenia akumulátora je pri plnom nabití.

Zamrznutý akumulátor nikdy okamžite nedávame na nabíjačku! Akumulátor vymontujeme, vložíme do teplej miestnosti a počkáme kým nemá optimálnu teplotu.

Plne vybitý akumulátor je potrebné dobiť čo najskôr. Ponechaním vo vybitom stave dochádza k sulfatácii akumulátora a tým k znehodnoteniu.

Objednávka na servis ON-LINE

Vypíšte náš jednoduchý formulár